Modulio planas
|
Kontaktinės valandos ir studijavimo būdas |
|
Savarankiškų studijų laikas ir užduotys |
Nr. |
Tema |
Paskaitos |
Seminarai |
|
|
|
|
Visas kontaktinis |
Savarankiškas darbas |
Užduotys |
1 |
Rusų kultūros periodizacija. Senovės Rusios kultūra (Х-ХVI a.a.). Monumentinis istorizmas ir epas literatūroje, architektūroje, tapyboje. Senovės Rusios šventyklos semantika. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengti dalyvauti seminare, perskaityti 1, 2, 3 (atitinkami skyriai) |
2 |
Ikonos meno vystymasis (Kijevo, Novgorodo, Pskovo, Maskvos ir kt. mokyklos). Andrejaus Rubliovo kūryba. Europinis Renesansas ir rusų kultūra. Nacionalinių ir europinių elementų sintezė ХV-ХVI a. rusų mene. Maskvos Kremlius kaip pasaulinės reikšmės architektūros paminklas. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengti dalyvauti seminare, perskaityti 1, 2, 3 (atitinkami skyriai) |
3 |
Naujųjų amžių pradžia (ХVII a.). Pasaulietiškos kultūros formavimasis. Nikonas ir Avakumas – kultūrinė epochos alternatyva. Rusų baroko esmė ir estetikos pagrindas. Pirmojo teatro atidarymo reikšmė. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengti dalyvauti seminare, perskaityti: 1, 2, 3 (atitinkami skyriai) |
4 |
Petro I reformos. Jekaterinos II kultūros politika. Kultūrinių-politinių ryšių su Europa plėtojimas ХVIII a. Švietimo reformos „Dviejų sostinių“ fenomenas, jo atspindys rusų kultūros istorijoje. Peterburgo architektūra. Portreto žanras. Levickio, Rokotovo, Borovikovskio, Šubino kūryba – intensyvi asmenybės vystymosi epocha. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 1, 2, 3, 4 (atitinkami skyriai) |
5 |
ХIХ a. pradžios Rusijos kultūra. Portreto žanras romantizmo tapyboje. Dekabrizmas ir jo problematika rusų kultūros istorijoje. P. Čaadajevo idėjos – epochos minties kvintesencija. Slavofilijos ir vakarininkystės kilmė. Išskirtinis Rusijos kelias; liaudis ir bajoriškoji inteligentija. Požiūris į Petro I reformas. Tema „Maskva ir Peterburgas“. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 1, 4, 5 (atitinkami skyriai) |
6 |
XIX a. antros pusės menas. Akademizmo krizė. „Peredvižnikų“ parodų draugija, jos kultūrinė reikšmė. Svarbiausios meno (dailė, muzika, teatras) ir architektūros raidos tendencijos. Rusų kultūros pasiekimai, žymiausi menininkai, rašytojai, kompozitoriai. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 1, 2, 3, 4, 5 (atitinkami skyriai) |
7 |
ХIХ a. pab. – ХХ a. pr. kultūros bruožai. „Sidabrinio amžiaus“ menas. Meno tendencijų įvairovė. „Rusų sezonai“ Paryžiuje. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 2, 3 (atitinkami skyriai) |
8 |
Sovietinės ir posovietinės rusų kultūros bruožai. Oficialioji ir neoficialioji hierarchija. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 1, 2 (atitinkami skyriai) |
9 |
Pasiruošimas egzaminui ir jo laikymas |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
Iš viso:
|
16 |
16 |
|
|
|
|
32 |
58 |
|