Literatūros sociologija
Literatūros sociologija (doc)
Kodas |
Modulio pavadinimas |
ECTS kreditai |
Visas studento darbo krūvis |
Kontaktinės valandos |
Savarankiškų studijų valandos |
Atsiskaitymo forma |
LISO 1123 |
Literatūros sociologija (rusų) |
3 |
90 |
32 |
58 |
Egzaminas |
Pakopa |
Lygmuo |
Vykdymo laikas |
Dėstomoji kalba |
Reikalavimai studijuojančiajam |
BA |
1/1 |
Rudens semestras |
Rusų |
Išklausytas literatūros mokslo įvado kursas |
Koordinuojantis dėstytojas |
Kiti dėstytojai |
Fakultetas (institutas) |
Studijų kryptis |
Doc. Pavel Lavinec |
|
Filologijos, Rusų filologijos katedra |
Filologijos krypčių grupė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Modulio tikslas: ugdomos kompetencijos |
Ugdyti rusų literatūros specialistų kompetencijas:gebėjimus analizuoti ir vertinti rusų literatūros reiškinius platesniame literatūros ir visuomenės kontekste. Taip pat siekiama ugdyti kritinį mąstymą ir gebėjimą savarankiškai mokytis ir dirbti. |
Studijų siekiniai |
Studijų metodai |
Vertinimo metodai |
Modulį įvykdęs studentas gebės analizuoti, interpretuoti ir vertinti literatūrinio gyvenimo, literatūros raidos ir konkurencijos reiškinius, pasitelkiant modernios literatūros sociologijos analizės strategijas, kritinį bei loginį mąstymą, įžvelgti ryšius tarp kūrinių savybių ir autorių vietos visuomenėje bei literatūros lauke, lyginti ir kritiškai vertinti rašytojų strategijas, spręsti apie jų privalumus ir trūkumus. |
Paskaitos: probleminis istorinis-kultūrinis dėstymas, lyginamoji analizė;seminarai: nagrinėjamų autorių, kūrinių, problemų aptarimas |
Vertinimas kaupiamasis: darbas seminarų metu (50 %), egzaminas (atvirojo tipo klausimai; 50% galutinio pažymio). |
Modulio planas
|
Kontaktinės valandos ir studijavimo būdas |
|
Savarankiškų studijų laikas ir užduotys |
Nr. |
Tema |
Paskaitos |
Seminarai |
Pratybos |
Laboratoriniai darbai |
Konsultacijos |
Praktika |
Visas kontaktinis |
Savarankiškas darbas |
Užduotys |
|
Literatūros ir visuomenės sąveikos problema. Literatūros raidos varomosios jėgos aiškinimai. Visuomenės raidos ir literatūros evoliucijos sąryšis. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengti dalyvauti seminare, perskaityti 2, 3 |
|
Literatūra kaip visuomenės institutas ir jo formavimosi Rusijoje prielaidos ir sąlygos. Literatūros sociologija. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengti dalyvauti seminare, perskaityti 2, 3 (atitinkami skyriai) |
|
Rusų literatūrinio lauko autonomijos tapsmas ir jos etapai. Vaidmenų diferencijavimas. Masinės literatūros atsiradimas. Almanachų ir žurnalų vaidmuo. Draugijų reikšmė. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengti dalyvauti seminare, perskaityti: 2, 3 (atitinkami skyriai) |
|
P. Bourdie‘o literatūros sociologijos teorija. Literatūrinio lauko, habitus, trajektorijos, hierarchijos sampratos; laukų ir sublaukų ribos. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 1 (atitinkami skyriai) |
|
„Įšventinimo“ reikšmė. Abipusis kreditavimas. Habitus ir literatūrinė strategija. Literatūrinė karjera. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 1, 3 (atitinkami skyriai) |
|
Išorinės pozicijos determinantai: postai, laipsniai, garbės vardai, premijos, inscenizacija, ekranizacija. Autoriaus literatūrinės strategijos ir pozicijos tekstiniai ir epitekstiniai požymiai. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 1, 3 (atitinkami skyriai) |
|
Sėkmės ir nesėkmės scenarijai. Valstybinio reguliavimo būdai. Literatūrocentrizmo ir totalitarizmo sąveikos problema. Literatūrinės premijos. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 3 (atitinkami skyriai) |
|
Oficialioji ir neoficialioji hierarchija. „Samizdato“ ir išeivijos reikšmė. Vidinė ir išorinė literatūros gamybos būdų legitimacija. |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
6 |
Pasirengimas seminarui: 3 (atitinkami skyriai) |
|
Pasiruošimas egzaminui ir jo laikymas |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
Iš viso:
|
16 |
16 |
|
|
|
|
32 |
58 |
|
Vertinimo strategija |
Svoris procentais |
Atsiskaitymo laikas |
Vertinimo kriterijai |
Kaupiamasis vertinimas: |
|
|
|
Darbas seminarų metu |
50 % |
Semestro metu |
5 balai: demonstruoja labai gerą pasirengimą, aktyviai dalyvauja diskusijose, komentuoja kolegų atsakymus, formuluoja problemas ir klausimus, teikia kritinių pastabų;4 balai: demonstruoja gerą pasirengimą, dalyvauja diskusijose, komentuoja kolegų atsakymus, formuluoja problemas ir klausimus;
3 balai: demonstruoja pasirengimą, dalyvauja diskusijose, komentuoja kolegų atsakymus;
2 balai: dalyvauja diskusijose, atsako į užduodamus klausimu;
1 balas: beveik nedalyvauja diskusijose;
0 balų: praleido daugiau nei 1/3 seminarų |
Egzaminas raštu (atviro tipo klausimas, trumpo teksto analizė). |
50 % |
Sesijos metu |
5 balai: puikios žinios ir gebėjimai, išsamiai ir be klaidų atsakyta į du egzamino klausimus, kritiškai pateikiamas kultūrinis bei literatūrinis kontekstas; atsižvelgiama į bendruosius samprotavimo nuoseklumo, tikslumo, gebėjimą reflektuoti požiūrių į aptariamų reiškinį įvairovę;4 balai: labai geros žinios ir gebėjimai, išsamiai ir be esminių klaidų atsakyta į du egzamino klausimus, kritiškai pateikiamas kultūrinis kontekstas;
3 balai: geros žinios ir gebėjimai, į klausimus atsakyta pakankamai tiksliai, yra neesminių klaidų;
2 balai: vidutinės žinios ir gebėjimai, į klausimus atsakyta netiksliai, yra esminių klaidų,
1 balas: žinios ir gebėjimai tenkina minimalius reikalavimus, daug teorinių ir faktinių klaidų;
0 balų: netenkinami minimalūs reikalavimai. |
Privaloma literatūra |
Nr. |
Autorius |
Leidimo metai |
Pavadinimas |
Periodinio leidinio nr. ar tomas |
Leidimo vieta: leidykla ar nuoroda |
|
Бурдье П. |
2000 |
Поле литературы |
Новое литературное обозрение. № 45. С. 22–47. |
|
|
Рейтблат А. И. |
2001 |
Как Пушкин вышел в гении. Историко-социологические очерки о книжной культуре Пушкинской эпохи. |
|
Москва: Новое литературное обозрение |
|
Берг М. |
2000 |
Литературократия. Проблема присвоения и перераспределения власти в литературе |
|
Москва: Новое литературное обозрение |
Papildoma literatūra |
Nr. |
Autorius |
Leidimo metai |
Pavadinimas |
Periodinio leidinio nr. ar tomas |
Leidimo vieta: leidykla ar nuoroda |
|
Бурдье П. |
1989 |
Начала. Choses dites, пер. c фр. Н. А. Шматько |
|
Москва: Socio-Logos |
|
Виала А. |
1997 |
Рождение писателя: социология литературы классического века |
Новое литературное обозрение. № 25. С. 7–23. |
|
|
Jakonytė L. |
2005 |
Rašytojo socialumas. Lietuvių rašytojų savivoka XX a. 10-ajame dešimtmetyje |
|
Vilnius: Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
|
Bourdieu P., Wacquant L. J. D. |
2003 |
Įvadas į refleksyviąją sociologiją, iš anglų kalbos vertė Vilija Poviliūnienė |
|
Vilnius: Baltos lankos |
|
|
|
|
|
|
|
|