Publications

 

(in press) Juknevičienė, R. English in Lithuania. In The Wiley Blackwell Encyclopedia of World Englishes

Juknevičienė, R. 2022. Svetimkalbių vaikų produkuojamos sakytinės lietuvių kalbos mokėjimo lygio nustatymas. (Engl. Benchmarking performances of L2 spoken Lithuanian produced by young learners) Taikomoji kalbotyra 17: 137-165. doi: 10.15388/Taikalbot.2022.17.8; prieiga https://doi.org/10.15388/Taikalbot.2022.17.8.

Bikelienė, L., R. Juknevičienė, N. Poderienė, J. Pribušauskaitė, A. Tamulionienė. 2022. Grįžusių emigrantų vaikų kalba: kelios įžvalgos (Engl. The Language of Returning Emigrant Children: Preliminary Insights). Verbum 13, p. 4. https://dx.doi.org/10.15388/Verb.30

Juknevičienė, R. 2021. BEKM praplėta – nauji iššūkiai, naujos galimybės. (Engl. CEFR Companion Volume: new challenges and new opportunities). Miteinander 62(1): 5-7. Available at: https://www.ldv.lt/images/PDF/Miteinander/2021_Sommer/Miteinander_2021_Heft_1_Nr_62_digital.pdf

Vilkienė, L., L. Vilkaitė-Lozdienė, L., R. Juknevičienė, J. Bružaitė-Liseckienė, K. Geben, B. Ryvitytė. 2020. Jei tai nepakartojama, ar tai patikimas mokslas? Atviras laiškas apie tyrimų kartojimo svarbą kiekybiniuose tyrimuose. (Engl. Is it reliable and valid if it is not replicable? On the importance of replicability in quantitative research) Taikomoji kalbotyra 14: 33-38. Available at: https://www.journals.vu.lt/taikomojikalbotyra/article/view/18395; DOI: 10.15388/Taikalbot.2020.14.3.

Šeškauskienė, I. & R. Juknevičienė. 2020. Prepositions in L2 Written English, or Why on Poses More Difficulties than in. Nordic Journal of English Studies 19(1): 65-96. DOI: http://doi.org/10.35360/njes.540

Juknevičienė, R. & P. Viluckas. 2019. Lexical features of football reports: computer- vs human-mediated language. M. Callies & M. Levin (Eds) Corpus Approaches to the Language of Sports: Texts, Media, Modalities. London: Bloomsbury. 63-83.

Juknevičienė, R. & L. Grabowski. 2018. Comparing formulaicity of learner writing through phrase-frames: a corpus-driven study of Lithuanian and Polish EFL student writing. Research in Language 16/3: 303-323. https://doi.org/10.2478/rela-2018-0016

Juknevičienė, R. English Phraseology and Corpora. An introduction to corpus-based and corpus-driven phraseology. Vilnius: VUL.

Grabowski, L. & R. Juknevičienė. 2016. Towards a refined inventory of lexical bundles: an experiment in the Formulex method. Kalbu studijos/Studies about Languages 29: 58-73. http://dx.doi.org/10.5755/j01.sal.0.29.15327

Juknevičienė, R. & I. Šeškauskienė. 2014. The National Examination of English in Lithuania: Searching for Evidence of CEFR Criterial Achievement Levels.  Kalbų studijos/Studies about Language 25: 88-96.

Šeškauskienė, I.  & R. Juknevičienė. 2014. Kriteriniai anglų kalbos pasiekimo lygių požymiai brandos egzamine: kaip rašo abiturientai. (bendraautorė I. Šeškauskienė) Kalba ir kontekstai (Language in Different Contexts) VI(1) II: 198-207.

Juknevičienė, R. 2013. Recurrent word sequences in written learner English. I. Šeškauskienė and J. Grigaliūnienė (sud.) Anglistics in Lithuania. Cross-Linguistic and Cross-Cultural Aspects of Study. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholar Publishing. 178-197.

Grigaliūnienė, J. & R. Juknevičienė. 2013. Recurrent formulaic sequences in the speech and writing of the Lithuanian learners of English. S. Granger, G. Gilquin & F. Meunier (sud.) Twenty Years of Learner Corpus Research: Looking back, Moving ahead. Corpora and Language in Use – Proceedings 1, Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain. 211-222.

Grigaliūnienė, J. ir R. Juknevičienė. 2012. Corpus-based learner language research: contrasting speech and writing. Darbai ir dienos 58: 137-152.

Grigaliūnienė, J. ir R. Juknevičienė. 2011. Formulaic language, learner speech and the spoken corpus of learner English LINDSEI-LITH. Žmogus ir žodis 13 (III): 12-18.

Juknevičienė, R. Leksinės samplaikos svetimkalbių ir gimtakalbių vartotojų rašytinėje anglų kalboje. 2011. Daktaro disertacija. Vilnius: VU leidykla.

Juknevičienė, R. 2011. Lexical bundles in non-native speaker and native speaker written English. A summary of doctoral dissertation. Vilnius: VU leidykla.

Juknevičienė, R. 2009. Lexical bundles in learner language: Lithuanian learners vs. native speakers. Kalbotyra 61 (3): 61-72.

Juknevičienė, R. 2008. Collocations with high-frequency verbs in learner English: Lithuanian learners vs native speakers. Kalbotyra 59 (3): 119-127.

Grigaliūnienė J., L. Bikelienė & R. Juknevičienė. 2008. The Lithuanian Component of the International Corpus of Learner English (LICLE): a resource for English language learning, teaching and research at Lithuanian institutions of higher learning. Žmogus ir žodis 10 (III): 62-65.

Juknevičienė, R. 2007. Analyzing Topic-Specific Vocabulary in EFL Student Writing, in Research Papers of Nordic-Baltic FIPLV Conference “Innovation in Language Teaching and Learning in the Multicultural Context”. Riga: Izglitibas soli. 161-168.

Juknevičienė, R. 2006. Užsienio kalbų valstybinių brandos egzaminų tematika: klausymo ir skaitymo užduočių analizė. Kalbotyra 56(3): 56-65.

 


Leave a Reply

Your email address will not be published.