Kodas | Modulio pavadinimas | ECTS kreditai | Kontaktinės valandos | Savarankiškų studijų valandos | Atsiskaitymo forma | ||||
Užsienio kalba (slovėnų) | 5 | 64 |
66 |
Egzaminas | |||||
Pakopa | Lygmuo | Vykdymo laikas | Dėstomoji kalba | Reikalavimai studijuojančiajam | |||||
BA | 1/4 | rudens semestras | slovėnų, lietuvių | ||||||
Koordinuojantis dėstytojas | Kiti dėstytojai | Fakultetas (institutas) | Studijų kryptis | ||||||
Filologijos | Filologijos krypčių |
Modulio tikslas: ugdomos kompetencijos | ||
Pagrindiniai dalyko tikslai: 1. mokyti bendrauti slovėnų kalba paprastose komunikacinėse situacijose siekiant A1 lygio pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis: mokyti kalbėti, rašyti, skaityti bendro pobūdžio tekstus slovėnų kalba, ugdyti lingvistinę, sociolingvistinę ir pragmatinę kompetencijas;
2. ugdyti tarpkultūrinę kompetenciją: atvirumą ir pagarbą kitoms kultūroms; 3. ugdyti kritinį mąstymą bei kūrybingumą; 4. ugdyti grupinio ir savarankiško darbo gebėjimus. |
||
Studijų siekiniai |
Studijų metodai |
Vertinimo metodai |
Išklausęs dalyką, studentas:1) įgis pamatinių žinių apie slovėnų kalbos fonetinę bei gramatinę sistemą;
2) gebės perteikti informaciją apie save ir savo artimiausią aplinką bei mokės užduoti asmeninio pobūdžio klausimus; 3) išmoks pasiteirauti bei suteikti informaciją apie esminius kasdieninio gyvenimo poreikius; 4) gebės užrašyti paprastą tekstą (pvz. atviruką su šventiniu sveikinimu, trumpą elektroninę žinutę) bei teisingai įrašyti asmens duomenis anketoje/registracijos formoje; 5) turės įgūdžių slovėnų kalba skaityti bei suprasti nesudėtingus tekstus, susijusius su kasdieninio gyvenimo sritimis (asmeniniai duomenys, šeima, darbas, laisvalaikis).
|
Informaciniai (rašytiniai ir vaizdiniai); praktiniai-operaciniai;komunikacinės didaktikos metodai (pratybos, konsultacijos);
savarankiškas darbas |
Kaupiamasis vertinimas: testai semestro metu ir egzaminas raštu bei žodžiu. |
Modulio planas |
Kontaktinės valandos ir studijavimo būdas | Savarankiškų studijų laikas ir užduotys | ||||||||
Nr. |
Tema |
Paskaitos |
Seminarai |
Pratybos |
Laboratoriniai darbai |
Konsultacijos |
Praktika |
Visas kontaktinis darbas |
Savarankiškas darbas |
Užduotys |
Abėcėlė. Tarties bei kirčiavimo pagrindinės taisyklės. Pasisveikinimo ir atsisveikinimo frazės. Prisistatymas bei kito asmens pristatymas. Pagrindinės socialinės informacijos apie žmogų perteikimas žodžiu bei raštu. Spalvos. Skaičiai. Savaitės dienos;Veiksmažodis biti (būti) esamasis laikas, teigiamasis/ neigiamasis/ klausiamasis sakinys. Asmeniniai ir savybiniai įvardžiai. Daiktavardžių ir būdvardžių giminės. Parodomieji įvardžiai. |
8 |
8 | 8 | Klausymo, kalbėjimo, rašymo, skaitymo, gramatikos ir vertimo pratimai žodžiu ir raštu.
Dialogų kūrimas.
|
||||||
Žmonės ir jų asmeniniai daiktai. Šeima. Laiko nusakymas. Pinigai ir kainos (Koliko? klausimo formavimas). Namų apyvokos daiktai;Pagalbinių veiksmažodžių esamasis laikas. Pastovios konstrukcijos su pagalbiniais veiksmažodžiais. Vietos prielinksniai. Daiktavardžių galininko, kilmininko linksnis. | 10 | 10 | 10 | |||||||
Kontrolinis darbas/testas |
2 |
2 | ||||||||
Kasdieninis gyvenimas: darbas, mokslas, laisvalaikio užsiėmimai. Pomėgiai. Proginiai sveikinimai raštu ir žodžiu. Pasiūlymų pateikimas ir priėmimas žodžiu. Mėnesiai. Data.Kelintiniai skaitvardžiai. Esamasis laikas. Klausimų formavimas. Kiekybės prieveiksmiai . Daiktavardžio kilmininkas (vienaskaita ir daugiskaita). Asmeniniai įvardžiai ir jų vartojimo ypatumai. Dviskaitos formos ir vartojimas. | 8 | 8 | 12 | |||||||
Maistas ir gėrimai. Paprastos komunikacinės situacijos restorane, kavinėje: užsakymas, atsiskaitymas. Veiksmažodžio liepiamoji nuosaka. Būdvardžių linksniavimas ir derinimas su daiktavardžiais, įvardžiais. |
10 |
10 | 12 | |||||||
Kontrolinis darbas/testas | 2 | 2 | ||||||||
Gyvenamoji vieta: buities prietaisai ir baldai; gyvenamosios vietos aprašymas. Apsipirkimas: įprastos, kasdieninio gyvenimo situacijos parduotuvėje arba spaudos kioske. Parduotuvių tipai. Būtasis laikas. Daugiskaitiniai daiktavardžiai. | 10 | 10 | 10 | |||||||
Svarbiausi/ įsimintiniausi gyvenimo įvykiai. Biografija. Prieveiksmių vartojimas. Būtasis laikas – netaisyklingų veiksmažodžių formų sudarymas ir vartojimas. | 8 | 8 | 10 | |||||||
Kontrolinis darbas/testas | 2 | 2 | ||||||||
Egzaminas |
4 |
4 |
4 |
Pasiruošimas egzaminui |
||||||
Iš viso: |
12 |
10 |
54 |
64 | 66 |
Vertinimo strategija | Svoris procentais | Atsiskaitymo laikas | Vertinimo kriterijai |
Semestro metu parašyti leksikos ir gramatikos testai | 40 | Semestro metu | Visų pažymių vidurkis |
Egzaminasraštu
žodžiu |
30 30 |
Žiemos sesija | Egzaminas raštu: 10 % teisingai atliktų užduočių – 1 balas.Egzaminas žodžiu:
3 balai – turinio atskleidimas, išsamumas, tinkamumas, atitikimas situacijai; 2 balai – pasisakymo/pokalbio struktūravimas, nuoseklumas, rišlumas; 4 balai – kalbos priemonių taisyklingumas, įvairovė, žodyno turiningumas (gramatika, žodynas); 1 balas – tarimas, intonavimas. |
Privaloma literatūra ir šaltiniai | |||||
Nr. | Autorius | Leidimo metai | Pavadinimas | Periodinio leidinio nr. ar tomas | Leidimo vieta: leidykla ar nuoroda |
A. Markovič, S. Pišek, M. Stritar, T. Jerman. |
2012 | Slovenska beseda v živo 1a (Učbenik, delovni zvezek) | Ljubljana | ||
N. Pirih Svetina, A. Ponikvar | 2010 | A, B, C … 1, 2, 3 Gremo (A1) | Ljubljana | ||
Papildoma literatūra ir šaltiniai | |||||
Nr. | Autorius | Leidimo metai | Pavadinimas | Periodinio leidinio nr. ar tomas | Leidimo vieta: leidykla ar nuoroda |
Nataša Pirih | 2003 | Slovenščina na koncu jezika | Ljubljana |
Aprašą parengė | Parašas | Patvirtino studijų programos komitetas | Parašas | Data |
Doc.dr. J.Konickaja | Komiteto pirmininko vardas, pavardė |
2012-07-01 |