Semiotinės analizės kontroliniui gruodžio 23 d.
Rinktis vieną kūrinį iš sąrašo:
Billy Wilder „Butas“ (The Apartment, 1960), 2 val. 05 min.
Alfred Hitchcock „Marnė“ (Marnie, 1964), 2 val. 10 min.
Tomm Moore „Jūros daina“ (Song of the Sea, 2014), 1 val. 30 min.
John Ford, „Žmogus, nušovęs Liberti Velansą” (The Man Who Shot Liberty Valance, 1962), 2 val.
Petras Cvirka „Siena“
Josephas Conradas „Pažangos avanpostas“
Danutė Kalinauskaitė „Nekalčiausia archeologija“
x x x
Lapkričio 24 d. seminarui:
Michael Haneke, „Pianistė“ (2001)
1) Pasakojimo veikėjai, jų santykiai bei teminiai vaidmenys – Perla Šilinskaitė
2) Pasakojimo figūros, jų izotopijos ir tarpusavio ryšiai – Laura Balcerytė
3) Kolektyviniai atlikėjai ir kompozitoriai kaip atlikėjai (su jais susijusios temos)
4) Erdvės – Gabrielė Kaveckaitė
5) Filmo veikėjų aktantiniai vaidmenys ir naratyvinės programos bei jų tarpusavio santykis – Monika/Gustė
6) Filmo aksiologinis universumas, apimantis skirtingas ideologijas – Monika/Gustė
Papildomi skaitiniai:
Pasakojimo pramanai, p. 112-125, 139-147.
x x x
Lapkričio 17 d. seminarui, filmas „Rebeka“:
Teorinė literatūra:
Pasakojimo pramanai, p. 125-128, 130-132.
x x x
Kūriniai lapkričio 11 d. kontroliniui:
Filmai:
Literatūra (nuskenuoti kūriniai įkelti Teamsuose, Bendra info, Files):
PS: Atkreipti dėmesį, kad Ikonomou (Oikonomou) apsakymas įkeltas trimis dokumentais-gabalais.
Vertinimo kriterijai:
1) Naratologinių sąvokų supratimas, gebėjimas jas korektiškai taikyti ir pagrįsti, argumentuoti jų taikymą, fiksuoti dviprasmybes ;
2) Gebėjimas interpretuoti kūrinį remiantis formalia analize ;
3) Atsakymas į užduotą klausimą
x x x
Perskaityti iki lapkričio 10 d. paskaitoms:
Levi-Strauss_Mitų-struktūra_dalis
http://web.vu.lt/flf/n.kersyte/files/2025/11/Levi-Strauss_Mitu-struktura_dalis.pdf
susipažinti:
http://web.vu.lt/flf/n.kersyte/files/2025/11/Levi-Strauss_Mitu-analize.docx
x x x
Skaitiniai būsimiems seminarams – laikinė analizė
Pasakojimo pramanai, p. 185, 191-213, p. 167-183; 310-322; kino analizei: p. 228-242, 267-309 (fakultatyvu).
Fokusavimas:
Pasakojimo pramanai p. 337-347, 362-363; fokusavimas kine: p. 347-353; fakultatyvu: p. 353-357 arba p. p. 357-362.
x x x
Kino grupės seminarams (spalio 13, 20, 27 d.):
Alfredo Hitchcocko filmas “Rebeka” (Rebecca) (1940) (nesupainioti su 2020 m. filmu). Klausimai:
1. Pasakojimo lygmenys, jų laikinis santykis – Andrius Urniežius
2. Koks santykis tarp skirtingų lygmenų ir juose pateikiamų pasakojimų? – Augustė Puteikytė
3. Filmo pasakotojai ir jų santykis su adresatais – Gustė Grigaliūtė
4. Fokusavimas filme: kas pasakoja-kalba, iš kieno perspektyvos pateikiami įvykiai? – Simona Nekrošiūtė
5. Laikinės ir su laiku susijusios figūros, jų izotopijos – Snieguolė Jančiauskaitė
6. Filmo pasakojimo laikinė tvarka ir jos pažeidimai (kokie jie?) – Kotryna Verbylaitė
7. Kokios laiko sampratos atsiskleidžia filme? – Dominykas Staškus
8. Skirtingų personažų santykis su laiku – Grėtė Pileičikaitė
x x x
Skaityti paskaitai iki spalio 6 d.
Iš F. de Saussure’o Bendrosios kalbotyros kurso (vert. L. Perkauskytė), Vilnius: Vilniaus Universitete leidykla, 2014, p. 49-54, 99-113, 138-140, 147-159 (atkreipti dėmesį, kad vietomis vertime supainiotos signifikanto ir signifikato sąvokos – žr. knygos gale klaidų atitaisymo lapelį).
[Nuskenuoti puslapiai įkelti į Teamsų Bendrą info].
Angliškame vertime Course in General Linguistics: Įvadas (IV-V skyrius); I dalis (I-II skyrius); II dalis (II skyriaus 1 poskyris ir IV skyrius).
Paklausyti ir pagalvoti apie naratyvumo veikimą šiame preliude:
Rachmaninovas Preludas C minor, Op.3 No.2 (groja Andrejs Osokins)
x x x
Skaityti seminarams (iki spalio 6-7 d. ir vėliau):
Pasakojimo pramanai:
visiems: p. 157-164, 364-375, 379-383, 403;
390-394 (kino analizei) ; 395-399 arba 399-403 (kino analizei pasirinktinai);
383-390, 405-417 arba 418-440 (literatūros analizei pasirinktinai).
x x x
Perskaityti iki rugsėjo 22 d. dalį straipsnio:
Romanas Jakobsonas, „Lingvistika ir poetika“, vert. B. Abraitienė, D. Kaladinskienė, Baltos lankos, 2004, Nr. 18–19 (8,5 psl. iki geltonai (bet ne žaliai) pažymėtos eilutės).
Tekstas randamas Greimo centro bibliotekoje. Čia prikabinu jo versiją iki maketo (skubantiems ir neturintiems laiko ieškoti išleisto teksto):
http://web.vu.lt/flf/n.kersyte/files/2018/09/Jakobsonas_Lingvistika-ir-poetika_dalis-straipsnio.doc
Pagalvoti:
I) Kuo skiriasi šie pranešimai apie ramunę? Kokios kalbinės-komunikacinės funkcijos juose dominuoja?:
x x x
Perskaityti iki rugsėjo 15 d.:
Aristotelis, Poetika, ištraukos
Tiems kurie laisvai skaito angliškai (šis vertimas geresnis nei lietuviškas):
skaityti nuo 1447a iki 1453a; taip pat nuo 1459a (nuo We come now to the art of representation which is narrative and in metre…) iki 1460a
https://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext%3A1999.01.0056%3Asection%3D1459a
Lietuviškas vertimas:
http://web.vu.lt/flf/n.kersyte/files/2021/09/Aristotelis_Poetika_1.pdf
http://web.vu.lt/flf/n.kersyte/files/2021/09/Aristotelis_Poetika_2.pdf
http://web.vu.lt/flf/n.kersyte/files/2021/09/Aristotelis_Poetika_3.pdf
Fakultatyvus skaitinys:
http://www.satenai.lt/2022/10/07/knygius/#respond
Per 2025-10-06 seminarą pristatysiu pirmą klausimą.
Sveiki, norėčiau paimti Filmo pasakojimo laikinė tvarka ir jos pažeidimai (kokie jie?) temą, galėčiau pristatyti spalio 20 arba 27 d.
Sveiki, norėčiau pristatyti septintą klausimą „Kokios laiko sampratos atsiskleidžia filme?”.
Sveiki, norėčiau pristatyti fokusavimo klausimą 10.20 seminaro metu.
8. Skirtingų personažų santykis su laiku
Renkuosi aptarti šį klausimą seminarui
Sveiki,
Norėčiau pristatyti 2. klausimą. (Koks santykis tarp skirtingų lygmenų ir juose pateikiamų pasakojimų?)
Sveiki, artėjančiam seminarui pristatysiu laikines figūras ir jų izotopijas.
Sveiki, aš norėčiau pristatyti 5 klausimą – laikines ir su laiku susijusias figūras
Šį klausimą pusvalandžiu anksčiau už jus pasirinko kita studentė. Rinkitės kitą.
Tuomet renkuosi likusią 3 temą – filmo pasakotojus ir jų santykį su adresatais